lördag 9 augusti 2014

Finnmarksturen på ovan cykel

Haft lite strul senaste tiden med min fina Big Nine som gör att den inte kommer vara raceready till Finnmarksturen men jobbar på att få den klar till cykelvasan och till Finnmarken har jag fått låna en annan cykel. Det är den gööörsnälla familjen Evertsson som lånar ut en Merida Team 99 cykel från 2012. Det är alltså en fulldämpad pärla med gamla hederliga 26" hjul på. Jag som aldrig kört heldämpat och endast kört 29" senaste tre åren lär tycka det går otroligt smidigt i skogen imorgon :). Hoppas jag ska trivas på cykeln men annars är det ju ett roligt testtillfälle att återigen känna på de små hjulen och en dämpare bak.

Idag händer inte så mycket, ska ut och försöka vänja mig lite med cykeln under förmiddagen och annars bara ta det lugnt och förbereda innan det bär av halvvägs mot Ludvika ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar