onsdag 6 augusti 2014

Cykelvasan i luften

Nu när det är så nära cykelvasan så börjar man känna smaken av det både här och där. Det syns på sociala medier och nu ska formen slipas. Igår var jag till Håkan för att försöka forma om cykeln till lite mer en cykelvasacykel än den är annars. Tycker vi lyckades bra och vill man se en liten titt på arbetet så kan man ju kika in på min isntagram Jbjrklund. Annars är det så pass nära så nu kan man göra detaljplanering för kommande dagar om hur man ska träna och hur man ska vila för att försöka få till bra ben och kropp till den 16:e augusti. Vi startar redan klockan åtta i år vilket gör att det kan bli lite kallt vid start om vädret är som tidigare år. Får hoppas att vädret är som tidigare i sommar istället, för då är det bara skönt svalt kl åtta istället för oskönt kallt och typ fyra grader. Minns min första cykelvasa då vi åkte tidigt ifrån Sollerön på morgonen för att hinna fram i tid till starten. Då var klockan inte mer än sex på morgonen men temepraturen var bara på dryga plusgraden. Så det kan va kallt!

Energi under loppet kommer för min del se ut som övriga lopp. Det är självklart Winforce i flaskorna och jag kommer köra med 2 flaskor Carbo basic och avslutar med 2 flaskor med Isotone. I fickorna kommer jag ha 5-6 stycken Ultra energy och efter Eldris kommer jag inta en booster för att få lite fart på pedalerna in mot Mora. Finns lite olika sätt man kan leka med energin, men detta är ett av de sätt jag kan tänka mig. Sugen på att testa detta upplägg så se priserna här och hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar