tisdag 2 februari 2021

Inte enligt plan

Gårdagens race gick ju inte helt enligt plan. Låg med den stora klungan alla varven men det var tufft. Man fick slita för att hänga med. Var för avvaktande på sista halva varvet. Det var ju enligt plan, eftersom jag hade bestämt innan vart jag skulle börja attackera. Men med så stort startfält så var det för sent och jag hann aldrig ta mig fram. Så här i efterhand så känns det självklart att det var för sent. Men det är väl sånt man lär sig med tiden.

Tävling på en sådan bana som igår tycker jag hade blivit roligare om man hade blandat in power-ups eller primepoäng. Jag tycker inte man behöver köra likadant på alla deltävlingar i cupen. Hade helt klart blivit mer splittrat igår och roligare race med de förutsättningarna.

I övrigt kommer det alltid upp på tal om zwift och watt och pålitligheten på detta. Där tycker jag att det är cykelförbundet som måste ta tag i det och kräva viss validering av cyklisterna. Man kan inte bara skippa det helt för att det blir en högre tröskel för folk att vara med. Har man tagit sig an e-cykling som en disciplin så ska det göras seriöst. För om det då finns folk som vill "satsa" på detta så är det inte rättvist om man inte försöker säkerställa rättvisa förhållanden. I förhållande till de övriga disciplinerna så är e-cykling relativt billigt. Så man borde kanske försöka strukturera upp det i e-cykling tävling och e-cykling motion eller dylikt. Men det är ju väldigt nytt så förstår att man måste ge det lite tid, därför anser jag att det är bra att frågorna lyfts och diskuteras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar