tisdag 22 juni 2010

Stans


Kvällens träning på Björkvallen gick riktigt bra, kändes fint med ny sadel, fick lite mer respons på varje tramptag tyckte jag då den andra varit så mjuk, samt att jag satt rak i ryggen då den gamla var skev, alltså Toppen:)! Sista varvet avslöts dock med en genomslagspunktering, så långt hemifrån som jag kunde komma.. Fick börja gå, slängde cykeln på ryggen och började traska. Bil efter bil körde förbi mig och jag tänkte, hade det varit i Australien hade jag redan fått hjälp och varit hemma. Rätt som det var saktade en bil in och stannade och frågade, vill du ha hjälp! Det var snällt, det visade sig att han bott på Gotland 10 år medan han arbetade på A7, och nu är han polis här i stan. Så vi hade en trevlig pratstund på vägen hem och jag kunde även göra reklam för Maries och Karins butik som öppnar i Augusti och säljer barnkläder då han hade sin dotter med sig:). Så inget ont utan något gott!
Jag hade alltså förstås ingen slang med mig på turen för första gången på kanske ett halvår. Så kan det gå.. Men nu är det slut på att cykla med slang i däcket, nu blir det Stans. Ska försöka sätta mig in i det innan ränneslättsturen så jag har bra däck tillsdess!
Så nu har jag inte tid att sitta här längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar