söndag 6 juni 2010

Nationaldag

Sveriges Nationaldag idag!

Jag började dagen som tidigare skrivet att cykla uppe vid björkvallen.

8km väldigt tekniska bana tycker jag. Första varvet tog sin tid ca 32 minuter, det var uppvärmning/felvägval o sånt. Andra inledde jag starkt men sen så dök en stor svart best upp och skrämde livet ur mig. Det var en hund alltså, men så som jag gapade nej när den kom emot mig kunde man tro att det var en björn. Man vet ju inte vilka otäcka varelser det finns på fastlandet. Så när ägaren hade fått kontroll över hunden så drog jag vidare. Mitt töntiga nej skrik kan lika gärna ha varit för jag kände att där sumpade jag tiden på ett bra varv;). Sen gick det en liten stund och sen överföll samma stygga hund mig. Konstiga ägare som inte kan ha hunden kopplad om det trots allt är ett motionsspår och dem verkar veta att dom inte har pli på sin hund... Så andra varvet tog 27minuter. förbättring med 5minuter!
Tredje och sista varvet gick hur bra som helst utan dispyter, en nära vurpa i nedförsbacke incident men det gick bra och fort desutom:). Så tiden stannade på 22minuter! Kalas bra!
Så nu i fortsättning ska jag åka med klocka på armen när jag tar tid där och klocka sekundrar.
Annars har jag bytt däck på bakhjulet, ett nytt racing ralph. Jag har solat en stund med.
Här ligger jag och solar och huset bakom det döda trädet är i det lägenhetshuset vi bor och ska bo även från 1Juli då vi får en 2a där! Jag gillar det området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar