tisdag 7 september 2010

Långloppscupen över

Nu är årets långloppscup över. Sista deltävlingen cyklades i lördags i Varberg, namnet på den är Bockstensturen som går över 100km. Det var kanonväder och nya cykeln blänkte! Allt gick riktigt fint och cykeln kändes lätt och bekväm. Jag rullade på bra och låg bland de 40främsta efter 35km. Cykeln började strula efter 35,40km med att växlarna började hoppa och rappa, det pga att wiren sliter till sig när allt är så nytt. Jag var beredd på det men inte så tidigt hade hoppats runt ja 100km kanske:), men nu kom det tidigt och jag fick försöka cykla så in i mål helt enkelt. jag tappade från dåvarande placering som var 36a och in i mål då jag var 68a. Jag åkte på tiden 4:01:35 och hade som mål att vara under 4timmar blankt. Så inte riktigt. Tävlingen i sig var riktigt skoj iaf!

Nu ska jag summera säsongen och sätta upp mål inför nästa! Men ännu kvarstår 2st tävlingar iaf. Smeracet i Eskilstuna samt svealandsmästerskapen i Filipstad!

Idag har jag värmt lite inför skidsäsongen med 20km Rullskidor! Det var härligt sensommarväder!

Tyvärr fungerar inte bilduppladdningen nu, så det blir bildlöst.

Vad har annars hänt, jag har fyllt år sedan sist tror jag. Nu är jag 24år om jag var något annat senast jag skrev kanske. Vet inte riktigt när jag skrev i bloggen senast.

Helgen spenderades på Överlida hotell där jag och Marie bodde bra! http://www.overlidahotell.se
Det är christofer och Erik som driver det och lät oss bo där 2nätter, hotellet var mysigt och ligger bra för alla som ska till Ullared!
Lördagen spenderades på tävlingsområdet, och på kvällen var vi ute allihopa och åt hamburgare på ett äkta amerikanskt Hak, Mandys Diner. Riktigt gott!
Söndagen så storhandlade vi på Ullared, vi fyllde nästan en hel kasse mat div saker!

Nu ska jag återgå till fotbollen, 3-0 till Sverige senast jag såg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar