onsdag 1 september 2010

Ny cykel!

Igår for jag en snabb sväng till Upplands-väsby och tillbaka. Stack efter lunchen från jobbet strax efter halv 1. Anlände till cykelhuset runt 1600 och inhandlade en Scott Scale Limited, sedan var det snabbt hem till Kristinehamn. Det blev ett hastigt infall att köpa cykel, då jag har planerat mitt köp till vinter/våren egentligen. Men så dök den här upp, och varför inte passa på när det finns ett bra erbjudande att utnyttja!



Så den övre av dessa två blir 2011 års tävlingscykel! Kan knappt vänta på nästa säsong!
Ivkäll blev det preimärtur på en JÄTTEblöt filipstadsbana, där det i slutet av september kommer gå svealandsmästerskapen på 2dagar. Cykeln kändes kanon, och även jag kändes helt okej, kände inte av det onda jag har efter vurpan på finnmarken som känns när jag går, men inte cyklar vilket är bra!
Så nu blir det lite finjustering av cykeln inför bockstensturen på Lördag, ska bli riktigt skoj att få åka sista racet i långloppscupen! Jag åker och förhoppningsvis Marie med ned till Överlida på fredagkväll för att bo på Överlida hotell, vilket jag kommer recensera efter vistelsen! Stanna där natten till lördag och så är det start kl 11 i Varberg, efter de 100km får vi se vad som händer. Är det vi båda så blir det en natt till på Överlida hotell, är jag ensam så åker jag de 38milen direkt hem, vilket låter riktigt trist.
Kanske inte blir någon updatering förrän efter helgen nu om jag har otur.

1 kommentar:

  1. Fan så här håller du till Jakob :) Skoj o se vad som händer me di nu när du bor på fel sida vattnet;) Själv har man köpt hus nu, blev en liten 9-rummare i stånga till ett jävligt bra pris, tacka vet jag skilsmässor ;) Hehe. Hör av dig nästa gång du är på ön så kan vi hitta på något kanske. Ha de, MVH

    SvaraRadera