söndag 29 augusti 2010

Finnmarksturen


Vi bodde på vandrarhem i Kopparberg.

Här är jag i spåret, någonstans på den 112km långa banan.
Bild från http://picasaweb.google.com/jronbike/FMT2010?feat=directlink#

Kön till cykeltvätten, jag väntar dock inte utan sitter med min pastasallad o njuter efter avklarad Finnmarkstur!

På vägen hem när jag nästan somnade stannade jag till med en uppiggande kaffe och en vacker utsikt att vila ögonen på en stund!

Lördagen tillbringades i Ludvika med omnejd då Finnmarksturen skulle avgöras. Det var min första finnmark och troligen inte den sista heller:). Banan är mätt till hela 112km mycket grusväg och en del stigar och lite asfalt. Allt en långloppsbana ska ha. Jag hade en bra startposition, men tappade och tappade redan från start. Jag hade hoppats på lite mera uppförsbackar i starten så jag hade fått hänga med, istället var det snabbt utför och min cykel rullar helt enkelt inte snabbt utför... Jag låg i nedförsbackarna och trampade men hängde ändå inte med när alla andra satt stilla och bara rullade utför???! Riktigt psykist jobbigt. Men annars så kände jag mig stark iaf och hade väll ingen riktig svacka under de 11milen. Jag kanske tryckte på för dåligt helt enkelt. Men man lär sig sin kropp mer och mer för varje tävling, så här långt hade jag ju faktiskt aldrig cyklat. Efter jag spurtat ifrån en klunga jag låg med så vurpade jag dessvärre på en gyttjig stig där jag slogframåt och klämde benet mellan framhjul/ram. Så med lite ont och klungan ifatt så tog jag nya tag. Detta var efter ca 35-40km, så jag bröt ifrån dem igen och såg inte dem mer iaf. Det fanns några härliga backar på slutet också.
Jag åkte in på tiden 4timmar och 40min och är nöjd med loppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar