söndag 26 december 2010

Hjul

Nu har det varit jul igen, jag och Marie åkte till Gotland natten mot julafton, det var lite blåsigt och snöigt men vägarna var helt okej. Dock endel skottande när vi kom fram till huset där vi skulle bo. Men lite skottande är faktiskt ganska skoj när man annars har ett stillasittande jobb. Kul att göra något där det syns. Så under Julafton/Juldagen har jag nog skottat förhand iaf 2timmar, vilket är bra träning på träningsfria dagar:). Den senaste veckan har 3skidpass blivit inställda, 2st pga kyla och ett på juldagen pga för mycket drivbildning i spår. Så idag på annandagen fick jag bege mig ut på lite cykling, första på en månad. Julafton och Juldagen har mestadels spenderats hemma i Rone och träffat familj och ätit mat/godis. Det har varit en trevlig jul som tog slut lite för fort, men jag ska förtsätta att njuta av ledigt fram till och med 9januari! Vintern verkar bestå så det kan kanske bli lite härlig träning!
Var uppe tidigt på morgonen för att skjutsa Marie till båten som redan ska börja jobba igen, stackarn... Så det blev 12mil tur och retur, var tillbaka i Rone kl kvart i nio och började byta om för en cykeltur som i stora drag gick Ronehamn/Eke/ Havdhem/ Hemse/ Burs/ Rone, lite ca 35km och 1timme 43 minuter effektiv rörelsetid! Benet verkar måbra också!

En vinterväg i Rone

Vanliga snövallar efter snöstormen som härjat i jul.

Vinterbil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar