fredag 31 december 2010

Inte nyårsträning

Idag har jag tränat, och nyårsträning känns ju fel att säga, för det är ju inte förrän imorgon. Men sista träningen för 2010 har jag klarat av idag. Kollade in etelhems skidspår igårkväll och såg att det var spårat iaf, det duger för mig. Natten gav någon centimter med nysnö, så man kunde enbart se konturerna av spåren. Men det åker man upp ganska fort, får slita lite mer första 3varven bara sen är det isigt och fint! Målet idag var 40km och att det blev under 3h är jag nöjd med. Dagen bjöd på kanonväder, -3 och ganska vindstilla med blå himmel och sol. Jag hade till och med tonade glasögon:).

Dagen i bild.
Jag borde göra en års summering av skid och cykelsäsongen, men om jag vill ha lite fakta från året så sitter jag vid fel dator i 8dagar till iaf.
Så vad jag kan säga är att 2010 är mitt bästa träningsår, jag har utvecklats och lärt mig endel ang puls i förhållande till träning. Året inleddes med att vinna Gotlands DM i klassisk skidåkning. En tävling som avgjordes i fårsöund på en 50km bana. Jag segrade i H21-30. Därefter följdes upp med öppetspår på måndagen då vädret bjöd på snöfall och blåst. Jag åkte in under moraporten efter 7tim och 10min. Sedan var det litet uppehåll innan första MTB tävlingen åktes 5maj i klinte. Två veckor därefter så inleddes Långloppscupen i skövde med låna billingeracet, det var en klart jobbig tävling och jag var en färsking i MTB sammanhang. Under året har jag åkt alla tävlingar i långloppscupen och fullföljt alla också. Jag har klättrat i starfålla från 4an till 2an och fler andra tävlingar har jag också cyklat. Jag flyttade till Kärleken i Kristinehamn och därefter har jag träffat många nya cykelkompisar och hela tiden utvecklats! År 2010 har helt enkelt var ett jättebra år och nu ser jag fram emot 2011 och skall göra något bra av det!
Jag har heller inte glömt att 2010 så vann lag Gloria Victis VM-guld i Kubb och vi är tillbaka 2011 och hoppas få möta Team Ekeby då dem ännu är kubbens stora kungar.
Gott nytt år allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar