tisdag 6 september 2011

Dm - värmland

Ikväll var det Värmlandsseriens 5 deltävling, som även är årets DM tävling.
Platsen var Filipstad och kalhyttan. Regnade endel igårkväll där så banan var regntung som det kan vara i Filipstad. Idag saknade jag, Tony falk som leder totalt såhär långt i värmlandsserien. Så idag gick jag upp i täten efter att ha varit efter som vanligt i starten, men det var en lång startraka, så jag åtgärdade det på den andra halvan av rakan och tog täten uppför backen. Fick en med mig i den tidiga utbrytningen och det var Micke, en stark cyklist när han var som mest aktiv på början av 2000-talet. Han låg med i ca 2 varv, innan jag fick en lucka, och när luckan kom så trampade jag på lite extra och drygade ut den. Så tredje och halva fjärde varvet åkte jag mer avslappnat. Under sista delen av fjärde varvet såg jag återigen Micke i början av de partierna som jag just avslutat, så jag la på en liten extra rem mot mål igen.

Så ikväll kom min första seger på MTB, en liten tävling med få deltagare, men ändå. Det är alltid en skön känsla och nervöst när man leder. Så det är inte fel att samla sådan erfarenhet också! Så nu kan jag titulera mig som Dm-mästare. Känns riktigt bra!

Sista tävlingen i värmlandsserien kommer jag missa, den går om 2 veckor men då är jag på annan ort. Tyvärr, hade varit roligt att få ge Tony en match i sista tävlingen och kanske till och med jämna ut resultatet i totalen betydligt..

1 kommentar: