torsdag 15 november 2012

mörkercykling

Har väll varit ute och rört på mig en sväng efter jobbet. Tycker inte riktigt om det här med mörkercykling, iaf inte när man är ensam. Men ikväll valde jag att göra just det, ville få lite mer än 60min i benen som det gärna blir inomhus annars... Så jag satte på en lampa på styret och gav mig ut på en sväng som mätte 61km. Mörkt och tankerikt blir det när inget annat finns än skogen runt omkring och grusvägen under en.. Man kan ju inte låta bli att tänka vad gör jag om nu lampan slocknar och jag är här mitt i ingenstans.. Men idag gick det bra, inget lamphaveri, ingen reflexinbromsning av något som speglar sig som man tror är en älg som springer ut framför en och inga andra olustigheter. Fint!

3 kommentarer:

  1. Hej i Mörkret.
    Visst har det sim charm med mörkercykling, tankarna kan ju spåra iväg hur långt som helst!

    Har lagt upp en länk på din blogg på min sida.
    Mvh Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt, jag fixar till en länk till dig också!
      Ja, man ska bara slappna av så:), som gotlänning är jag inte van med större djur är rabbisar i skogen. Nu tycker man att man ser älgar/vargar och björnar bakom varje träd:).

      Radera
  2. Hehe, jag är ju stockholmare så bara att cykla i mörkret gör en nojig :)

    Kanske ses på mässan i morgon!

    SvaraRadera