lördag 10 november 2012

Distans plus tävling

Idag bjöds det in till Cykelcross tävling här i Värmland, en liten värmlandsserie som går, och det verkar bli tre st tävlingar. Med den idag så har det varit 2, och den tredje planeras till 1 Dec. Jag stack ut vid kl 08 imorse, och började trampa med siktet inställt mot Karlstad. Det är inte så långt som man kan tro, och det gick väldigt fint till Skattkärr där Olof mötte upp mig för att guida mig fram till Tuggelite där tävlingen skulle vara. Jag fick ändra rutten ungefär halvvägs pga kor på vägen, det var på ett bra ställe där jag visste att det borde finnas en annan väg runt, visserligen lite närmre:)... Så fram till tävlingsplatsen hade jag 65km med det lilla som jag snurrade runt där också. Tävlingstiden skulle vara ca 40min, och jag kände mig uppvärmd och lite småseg i benen också, delvis underlag som liknas vid Sunne förra helgen bjöd på bra motstånd för redan trötta ben. Idag var vi nio åkare tror jag, kul att det arrangeras, men tråkigt att inte fler väljer att komma. Här hade det till och med ordnat med gofika och tända ljus i klubblokalen efter åt! Bra arrangerat idag!
Att jag lyckades vinna idag gjorde det hela ännu bättre.

Marie kom till Tuggelite och mötte upp mig, så efter jag duschat och var klar så åkte vi vidare till Restaurang vedugnen i Karlstad, och åt mat. Jag åt en riktigt god hamburgare. Därefter så körde vi vidare till bion och såg filmen En oväntad vänskap, också en mycket bra film lyckades vi få se idag! Så här kommer jag med två  rekommendationer, hamburgare på vedugnen, och filmen En oväntad vänskap. En tredje kan vara att köra distanspass, också ett hett tips!

Dagens runda
Avfärd

Konsum i Skattkärr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar