lördag 1 december 2012

Värmladsserie cyclocross

Idag stod sista deltävlingen i Värmlandsserien i Cyclocross. Det har varit två tidigare tävlingar, en i Arvika och en i Karlstad, även idag skulle det köras i Karlstad. Den första tävlingen missade jag pga sjukdom, den andra lyckades jag ta hem och så även idag! Det var ett mindre startfält idag, tror kylan på -6 kan ha gjort sitt till. Jag startade hemifrån Kristinehamn kl 08:30 för att cykla till Karlstad och vara klar till start 11:30. Idag var det MTB med dubbdäck som gällde som transportmedel, det bet fint i asfalten och jag fick trycka på ordentligt för att ta mig framåt. I Kristinehamn var det ganska vitt på cykelbanorna och då kändes det bäst med MTB:n, men ganska snabbt så försvann även det lilla snötäcket och det blev bara torra vägar och kallt. Så med facit i hand så hade crossen varit bättre att ta även till Karlstad. Men jag kom fram 20 min innan start dock med lite mer sura ben än beräknat. Marie väntade där med en cross och lite ombyte, så var det bara att svida om och gasa på!

Efteråt åt vi kaffe och tre olika sorters fikabröd i Tyrstugan, verligen toppen arrangemang. Mysigt i vinterkylan! Marie och jag åkte vidare i Karlstad och prydnadshandlade lite till advent/jul.

Nu var väll ändå alla tävlingar slut för i år skulle jag tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar