lördag 8 december 2012

Underbar distansrunda

Som rubriken säger och som man kan säga på andra sätt för den underbara cykelrunda. fantastisk, ljuvlig, härlig, sagolik, förtjusande, strålande, hänförande, makalös,förunderlig, förbluffande, gudomlig, himmelsk, paradisisk, otrolig, toppenfin, störtläcker  overklig, mirakulös, övernaturlig cykeldag idag!

Jag och Anders stack ut vid 08 tiden. Min temperaturmätare stod på -12 grader då. Klädde mig ordentligt, till och med med en baclava. Sen körde vi på helt enkelt. Frusen mark efter en vecka med minusgrader, och så den nya snön som säkert mäter varierande 1-3dm att cykla igenom! Det är inga problem med snö som kommit i -10 grader, den är fjäderlätt! Vi körde mycket obanad stig, man är helt ovetandes om underlaget och det är bara att hålla balansen. Detta klassas in på det allra finaste miljön jag cyklat i, en trång stig med en vit miljö, solen gick upp, kölddimma. Jag var bara helt lyrisk under de 4,5 timmarna vi var ute.

Jag försökte ta några bilder med en gammal kameratelefon jag hade med mig, inte så bra. Och man stannar ju inte när det är som finast och bäst cykling, då vill man ju bara cykla. Så vid någon drickpaus blev det bilder istället:










Dagens runda enligt Garmin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar