måndag 31 december 2012

Återblick

Ett år har passerat och kanske kan man försöka blicka tillbaka något. Man glömmer ju så lätt, men detta är vad som ploppat upp i huvudet nu. År 2012 var ett riktigt bra år för mig, jag har haft hur kul som helst och det har gått bra på cykeln!

Årets bästa och tålamodigaste:
Min älskling Marie!

Årets cykel:
Merida Big Nine Carbon Team-D! Har gett mig ett lyft på det tekniska delarna!

Årets tack:
Torbjörn på Team Sportia Kristinehamn, jag såg hur hårt han arbetade för att hjälpa mig med material under vintern/tidiga våren.

Årets bästa tävling:
Sm-Göteborg, hade en bra feeling loppet igenom och kände mig bra teknisk som annars är mitt sämsta parti.

Årets sämsta tävling:
Cykelvasan med punktering efter halva loppet...

Årets gladaste:
Segern i Smeracet!

Årets skitigaste:
Ränneslättsturen (Sunne cykelcross också)

Årets varmaste:
Snapphaneturen, skönt att åka direkt till vattnet och doppa sig efteråt!

Ärets bästa ben/kropp:
Mörksuggjakten, sa till Marie dagen innan, detta är Juvelben!

Årets sämsta ben/kropp:
Finnmarksturen, håll/ont i magen från start och allmänt oflyt i kroppen...

Årets träning:
Sommarträning så blir det en runda på Gotland, där jag tävlade första tävlingen 2009, samt där jag hade mina träningsrundor 2009,
Vinterträning blir den för ett par veckor sedan när jag och Anders körde i 30cm nysnö och -12 grader. Snön var så puderlätt och allt var vitt i skogen!

Årets misär:
Kommer inte på någon, men närmast jag nämnde misär var snästormscykling för tre veckor sedan då första 1,5 timme var kalas, och tvärdök och kallade de sista 1,5 för misär...

Årets misstag:
Överladdad med adrenalin drar jag ut på vårkanten med NY cykel och kraschar inför tävlingspremiären. Körde två varv på min träningsbana och såg efter första varvet att tiderna är mycket bra, och laddar på extra under andra varvet och drar mig i en brantare utförsåkning och flyger över styret och slår i låret illa....

Årets tävlingsresa:
Den till Varberg när jag och Marie förlovade oss!

Årets laddmat:
Pannkakor

Från årets misstag.
Från årets tävlingsresa!
Från årets sämsta tävling Cykelvasan, jag ses byta slang längst bort.
Från årets gladaste, vinsten i Smeracet!
Från årets skitigaste.
Från årets träning, Gotlands guldpärlor.
Gott Nytt År!

2 kommentarer: