onsdag 19 maj 2010

Björkvallen

Idag har jag cyklat första rundan i Kristinehamn.
Innan jag åt frukost så monterade jag tillbaka slang och däck på fälgen och pumpade upp, så att allt var ready to go. Sen vid 10 skulle jag rulla ut och känner på bakdäcket att det nästan är tomt. Det var lite skumt, har svårt att tro att jag klämt slangen. Så får kolla över den och se vad det kan ha varit. Iaf så blev det ett snabbt slangbyte och jag blev ca 5minuter sen.

Kanon väder, varmt och sol så började jag leta reda på björkvallen, vilket bara är uppför en stor backe (större än gotlandsbackar återigen) och sedan var man där. Så jag började kolla runt lite vad det fanns för spår och tog en halvtimme på mig med lite lugnt trampande, sedan hittade jag den utmarkerade MTB-slingan på 8km och gjorde ett varv där. Den var mycket rolig och teknisk, det fanns en hel del sten och sten. Ska bli roligt att cykla där igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar