torsdag 27 maj 2010

Rådjur

Den senaste månaden kan jag nog räkna ihop närmare 10st rådjur som jag varit närmare än 10meter. Det är fina djur så länge dem håller sig ifrån vägbanan när vi människor kör våra bilar.

Idag har dagen gått fort, tog en kort promenad i solen efter frukosten då såg jag 2st rådjurisar, sedan störtade jag mig mot Visby där jag blev stoppad av en bilist på vägkanten. Så jag stannade och tännkte att jag hjälper en medmänniska idag. Men när han sedan kom fram till fönsterrutan så pratade han engelska och var lite obehaglig och visade upp en guldkedja han ville sälja.. Jag stack, och blåröken stod från alla 4a hjulen på quattron"inte". När jag kommit 100m stod två andra utlädnska bilar längsmed kanten och stoppade bilister där med.. Jag tror inte att de sålde äkta guld.... Kom till stan och skröv ihop möbler inför flytten, så nu är min lägenhet ingen hemtrevlig lägenhet. Därefter bort till cykelhandlaren för att hämta min nya kedja som inte hade kommit. Hoppas imorgon nu! Sen hem för att spela kubb med storebrorsan som ingår i kubblaget Gloria Victis! Jag vann med 4-2 i set. Sedan väntade 64minuter rullskidor i solen och jag kom 21,5km. Gick lätt idag! Mycket lättare än jag trott då jag efter mina 150minuter cykling igår inte fick behålla något i magen som jag åt, så jag trodde kroppen/musklerna skulle sakna energi, men vad fel jag hade!
Nu laddar jag för 2 träningsdagar på cykeln! varav imorgon blir lite lattjo med kanske ett dopp i träsket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar