söndag 9 maj 2010

Tävlingspremiär

Så här pepp var vädret kl 07 när jag steg upp för att inta en frukost innan tävlingen.

Och bättre blev det inte kl 09 när jag for mot Klinte.
Idag var det alltså tävlingspremiär för min del då jag missade den första i ringmurens cks MTB cup.Tävlingen var på klinteberget vilket betydde lite backar både uppför och utför! Starten börjad vid en brant, kort backe där jag hoppade av cykeln och rushade upp. Kom ut som trea efter det och pulsen var skyhög efter ruschen och den var svår att få ner när man ville försöka hänga på täten. Men fick släppa dem två första för att försöka få kontroll på mitt eget race och då kom 4an och drog förbi sedan låg vi tätt in till mål då det skiljde 5sekunder. Jag avverkade 5varvs banan som totalt blev 20km på 1:03:18. Jag är kanonnöjd med mitt race och det ska bli intressant att fortsätta tävla. För tävling är ju tävling medans träning är träning och detta var otroligt givande pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar