lördag 30 april 2011

Växeljustering

28 gram lättare roterande massa!
Har inte lyckats få ordning på mina växlar sedan vurpan på kolmårdsbiken. Så var över till James i eftermiddag så fixade han det! Tack! Det var tydligen ett fäste som fått sig en knäck och var böjt, så på de tre stora dreven bak på kassetten så började kedjan vandra av in emot fälgen resultatet av det var att den ramlar av kassetten. Men det fixade han och samtidigt så monterade vi av lilla klingan fram, så nu har jag bara en 18växlad cykel, men dock med 28 gram lättare! Inte illa, har länge tänkt på att jag skulle vilja göra det, men jag är inte den som skruvar om det fungerar, så min tanke var inte att göra det förrän jag har av veven i annat syfte. Men james gjorde allt plus justering riktigt snabbt och proffsigt.

Ikväll är det valborg, men jag och Marie stannar bara hemma och myser. Känns som ett bra alternativ nu när stormvindar har börjat.

Imorgon blir det 1 Maj loppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar