söndag 24 juli 2011

Mötte en kallfront

Idag fick jag erfarenheten av att cykla rakt in i en kallfront. Dagens tänkta 4timmar blev 2:55 och minst 10mil blev 8,2mil. Det började bra, jag var perfekt klädd och lagom varm. Efter 1,5mil började ett skönt sommarregn som var helt okej att leva med. Efter 3,5mil så kom de mörka mörka molnen och från vindstilla till kanske 10m/s så kom regnet/haglet rakt framifrån och blästrade mig över kroppen. Så strax efter storfors hade jag blivit väldigt kylslagen så då bestämde jag mig för närmaste vägen hem, vilket ännu var ca 3,5mil. Den tiden det tog att cykla hemåt så slöt det under 5min, blåste ännu men det var så tanken var att blir det bara uppehåll så ska jag fortsätta. Men som tur var så började det regna igen så det blev att öka för att komma hem någongång. Det var nog det bästa, hade jag fortsatt om det blivit uppehåll hade jag kanske fått upp värmen. Men nu kom jag hem och gick rakt in i duschen, den duschen var riktigt skön!
Usch vad pulsen sjönk på slutet.
Om det inte blir ordentligt med bättre väder snart kommer sommaren 2011 att bli den sämsta jag varit med om vädermässigt. Tycker det har varit riktigt kasst väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar