onsdag 13 juli 2011

MTB SM

Mtb sm så här långt i lite bilder:
Smidig transport i en Caddy, står riktigt bra och är lättpackat!
En pulkabacke vi skall uppför 7gånger på fredag, min gissning är att det kommer bli en springbacke för de flesta. Jag fixade den engång igår på träningen, men inte på de andra/tredje försöken.
Sm område på Kransmossen
Pulkabacken ned ifrån sett, ser inte mycket ut för världen.
Överlida hotell på hotellvägen!
Fick nya kläder skickade till hotellet! Snygga!
Startpodie.
Idag gick tempot av stapeln, och det vanns av proffset Emil Lindgren. För min egen del så tröttnade jag lite fortare än jag trott, det kom nog i samband med att en kille bakom mig kom ifatt, och då tog musten slut i mig. Jag kom i mål på tiden 26:39 över 9,2km som min klocka mätte. Det står att tempot är ca 10km. Jag är nöjd över min egen tid och jag kom 34 av 38startande och så fanns det 2 som inte startade.
Imorgon är det vilodag och sedan på fredag väntas 7varv på 5km riktigt teknisk bana, då vi blandannat ska upp för pulkabacken. Hoppas jag kan ha lite mera kräm i benen än vad som fanns idag.
Banan vi åkte idag påminner lite om björkvallen hemma, vilket är bra, då vet jag ungefär att när jag förbättrat min tid från 22 min där till 16, då kanske jag är i topp på Sm:). Det är många minuter att trampa snabbare. Men får jag ge det två år till som jag nu cyklat så kanske man kan närma sig. Det är riktigt skoj att cykla och jag är glad över att SM-premiären är gjord, det ger ju mersmak!

Imorgon skall jag till Ullared och få träna lite kubb med Frank och David, det är ju snart ett Vm framför mig också, där har vi ju guld att försvara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar