fredag 6 april 2012

Långfredag

Så nu var det påsk och långfredag. Här har det under förmiddagen snöat och är nu vitt på marken, men inte mycket mer än att det är just vitt iaf. Så det försvinner nog nu under eftermiddagen då det börjar avta. Idag är en ganska lugn dag, har först bytt växelvajer med hölje på vintercykeln, därefter var tanken att starta upp träningen igen efter några dagar med vila för att låta kroppen komma ifatt. Eftersom vädret var så pass trist så blev det inne på monarken, ställde in klockan på 5st 4min intervaller med 3min vila emellan. Dem tre första gick bra på 4,65W/kg, men den fjärde orkade jag inte hålla i hela, det är väll där flerdagars vilan märks. Men det var fint att chocka kroppen. Så rullade ut den fjärde på lite lägre watt och, försökte såklart även en femte på 4,65, men gick i ca 2 min innan jag sänkte lite och körde klart den också iaf. Nu är kroppen vaken, och jag hoppas vädret bjuder på lite längre utomhus aktiviteter resten av ledigheten!

Nu ska vi snart bort till Maries föräldrar och äta mat, så det blir en trevlig eftermiddag på denna långfredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar