tisdag 7 augusti 2012

Inget regnpass

Eftersom jag anade att jag skulle bli själv på Kullhagarna så hade jag en backup plan. Nu öppnade sig ju möjligheten att ladda som vanligt inför Cykelvasan när kvällens värmlandsserie blev inställd. Så istället för 45min full ös blev det 2timmar grusvägsdistans. Lyckades till och med få ett sällskap minuten innan jag skulle sticka ut, sällskap i form av Per Lindberg. Han ska köra vasan på lördag också och är hemma i Kristinehamn fram tillsdess. Så det var riktigt kul med nytt träningssällskap! Han blev 15 på sm och jag 18, så vi är ganska jämna också. Fick lära mig någon ny stig också, och hur jag kan binda ihop några grusvägar jag körde i vintras med en lämplig runda, så då har jag lite variation inför kommande träningsvinter!


Regnet öste ner innan jag begav mig ut, och det såg mörkt ut på himlen, men vi cyklade helt klart åt rätt håll, då vi inte hade något regn under passet! Nu återstår 1 riktigt pass inför vasan, sen ska min kropp få vila lite till, vilket jag tror den vill för att verkligen bli frisk från snor/slem. Så jag tror det blir kanon inför helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar