söndag 19 augusti 2012

Snapphaneturen och bilder

Idag var det dags för Snapphaneturen som i år stod för SM i Marathon disciplinen.
Banan mäter 35km stig och lite grus, ingen asfalt. Stigarna här i skåne är riktigt fina iaf,
en kanonbana med inbjudande åkning. Fina utförslöpor och så vidare! Starten gick kl 11, och idag var det riktigt varmt väder ungefär 25-30grader.
Jag stod längst fram i starten, men hade inget tryck alls i benen i början, tappade lite onödigt mycket under startloopen och de första 10km på banan.
Jag var nästan lite uppgiven ett tag när det var riktigt motigt. Men jag började tänka att det är varmt och långt, jag fokuserar på att drick ordentligt
så kanske jag kan vara alert på slutet, när andra kroknar pga värmen. Jag kom igång då efter 10km och sen flöt det på ritkigt bra! Fick stanna och dra åt
bakhjulet en gång, då tappade jag Johan som jag låg med för första gången, sen var jag nästan ifatt innan jag slår i storklingan riktigt hårt i en sten efter downhillen
och viker klingan lite, så där tappade jag de tunga växlarna, då kedjan skulle kliva av hela tiden. Det blev faktiskt bättre ju längre jag körde, men ändå med krångel på olika växlar...
Men jag tappade inget på det förutom Johans rygg. Väl i mål kom jag på plats 11, och hade 15 som mål, så jag är nöjd! Tråkigt är att tävlingen drog det klenaste startfältet för i år i elitklassen, vi var 29 anmålda,
men räknar bara in ca 20st i resultatlistan inkluderade DNS? Vart tog de övriga vägen?
Jag har fått grym service av min underbara Marie, som kör runt i caddyn och servar! Tack!

Efter loppet när vi åkte för att bada visade termometern på 30grader, så helt klart en het dag. Vi badade båda två, premiär för Marie i år!

Hässleholm ska ha många + för ett bra arrengemang, ett litet minus för duscharna/parkering där. Ett tips skulle vara att använda Hässleholmsgården för dusch istället.

Imorgon har vi tagit ledigt, för att slippa stressa hem ikväll, så vi sover på Överlida hotell och så får väll morgondagen användas till att hitta nya klingor, ev kasset då allt brukar slitas lika och inte bli 
så användarvänligt med enstaka nya delar i en drivlina..

Marie hann även med att knäppa några bilder:

Det var glatt i startfållan



Marie langade åt mig och Jesper.

Ledartrion under första varvet, bra teamwork
Kul att se Flockhart på hjul efter kraschen på Mörksuggejakten
Jesper laddar för spurt.
Målfoto.


Magnus Darvell vann stort idag, med över 5min marginal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar