lördag 25 augusti 2012

Lördag och uppdatering

Idag har inte hänt så mycket. Vaknade och det regnade, hade att välja på att köra mitt rullpass ute i regn eller inne på TC, regnet avtog och jag stack ut, sen började det såklart igen medan jag var ute. Men det var ett helt okej regn och jag var klädd för regn, så det funkade. Imorgon är det Finnmarksturen som går i Ludvika, så att jag ännu är hemma och inte på väg mot en ort långt långt bort känns konstigt. Alla andra helger har i stort sett krävt en dag extra för resdag, men idag kan jag åka runt 16-17 och stanna till och sova sen åka resten imorgon. Skönt med en tävling så nära:)! Jag har under veckan tagit en lugnare vecka då jag kände att kroppen behövde det. Jag hade inte riktigt de benen jag ville ha under SM i söndags, så kände att det var dags. Körde ju tävlingen i tisdags men annars har jag vilat fram till igårkväll. Så nu är jag full med energi inför imorgon! Ska bli riktigt kul då jag inte kört långloppscupen sedan Mörksuggejakten, stod ju över Engelbrektsturen.

Får Gratulera Tobbe som idag tog hem Granans MTB-lopp, riktigt starkt jobbat!

Annars har Oktyr nu fått ut en inbjudan till Värmlandsserien och DM som skulle körts 7/8 en tisdag. Nu har de lagt det på en söndag 2/9 istället, vilket gör att jag inte kan deltaga, riktigt tråkigt. Är ju nere i Varberg på lördagen och kör sista i Långloppscupen, och är ju planerat att vi tar det lugnt hem istället för att stressa hem alla de där 35milen på lördagkvällen... Lutar åt att vi behåller den planeringen och skippar värmlandsserien/DM.

Det var lite nytt efter några dagars uppehåll på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar