måndag 13 augusti 2012

Cykelvasan bilder

Marie knäppte några bilder innan starten, och när hon inväntade mig i Oxberg, som hon fick vänta en bra stund i eftersom jag nu skulle ha en punktering som jag inte förvarnat henne om.
Fokuserad innan start.
Jag missade att stå alldeles längst fram i år
Så jag stod lite längre bak och kunde vinka glatt åt fotografen!






Hittade en bild på Olofs blogg där jag stod och satte i en slang i bakhjulet, här är jag precis klar, jag är längst bort i bild.

Idag har jag kollat igenom bakdäcket, mitt helt nya Renagade hade en cm lång reva på ena däcksidan, luften gick ur ganska fort då. Renagade däcket har annars gått perfekt hela våren, alla XC tävlingar man kört med stenar och punkteringsrisk, så har det gått riktigt fint. Men på vasan när jag hade satt på ett nytt däck, bytte till ett nytt för att däcksidorna brukar bli det som slits först, men tji fick jag.. 

Har även haft tankar om hur jag ska lägga upp resten av säsongen, vilka tävlingar som ska köras. Såg att jag låg bra till i Västgötacupen, så hade tänkt att kanske köra resterande av de tävlingarna istället för mitt ursprungsschema med Smeracet och Hammarbyhill, men tror nu att jag återgår till mitt gamla schema och kör de två tävlingarna. Smeracet vet jag sedan tidigare att det är en riktigt rolig tävling, och Hammarbyhill vill jag inte missa heller. Så så blir det nog, förutom de självklara Snapphaneturen, Finnmarksturen och Bockstensturen.


2 kommentarer: