söndag 24 mars 2013

Gränsö och spa

 Igår vaknade jag tidigt för att hinna med det planerade gympasset innan vi skulle åka på en Spahelg till Västervik. Så igår vid halv tio kom vi iväg mot en avslappnande helg! Vi kom fram till ett mycket vintrigt Västervik och snön ligger ännu på taken där, det gör den inte här iaf, vilket är bra! Vi har haft det riktigt lugnt och skönt! I paketet ingick Gränsös spa/relax avdelning, tre rätters middag på kvällen, en konsert med Miss Li, frukostbuffe och spa även på söndagen! Det var skönt att sitta i bubbelpoolen och svettas lite, maten var suverän och konserten var väldigt intim och mycket bra! Även förbandet som var något lokalt var väldigt bra! Det bästa av allt var att vi bodde i en bungalow ca 10 m ifrån konserthuset, så det var inte direkt långt hem efteråt :). Helgen har varit top notch!

Det vintriga stugområdet som mer påminner om en vintersemester i Dalarna.
Spa avdelningen.
Väldigt fint i Västervik!
Jag siktar in mig på varmrätten, kalvrygg med dill och potatisrulle med syrad sås!
Miss Li med band
Konserthuset ifrån våran trapp.
 Till något helt annat så tycker jag det verkar helt suveränt om Gotlandstrafiken skulle använda sig av Västervik istället för Oskarshamn. En väldigt mysig stad! Kortare färjetur och närmare än Oskarshamn hem till Kristinehamn för oss här! För det pratas ju om att ett annat bolag ska bedriva trafik mellan Visby - Västervik, så nästa år kanske man kan välja mellan, Nynäs, Västervik och Oskarshamn?

Imorgon är det en fortsatt vilodag som idag, och på kvällen avrundar jag med massage hos Jonas.

1 kommentar: