tisdag 14 januari 2014

Snödistans

Idag blev distansen av istället för igår. Mildare med ca -5 grader men med blåst och snöfall istället. Rullade vid halv nio och det snöade nog precis hela tiden när jag kom tillbaka efter 4 timmar. Mestadels snöiga grusvägar och moddiga asfaltsvägar idag, avslutade med en lite stig där man hörde krasandet av is under sig, inte ordentligt fruset än. Rundan ser du i din helhet nedan här.


Träffade på en trevlig jägare, en äldre man som hade fått upp vittring på en hare, men för tillfället så var både haren och hunden borta, så han såg lite bekymrad ut. I övrigt var han imponerad av cyklisten som skulle vara ute i fyra timmar. Då kunde jag ha sagt, att det klassas inte ens som ett distanspass. Han hade själv cyklat i sina dar och gjort 6 st vätternrundor. I år har jag bara haft bra upplevelser av jägarna. Alla hälsar och är trevliga och vi delar på skogen. Känns bra!


Har länge varit alldeles för dålig med bilder på denna blogg, så nu kompenserar jag upp det med filmer på allt jag gör istället. Idag var det inte så händelserikt, snöig grusväg, filmen avslutas med stigen som passet avslutades med.

Nu är jag ute av att lära mig kameran, lite inställningar m.m. redigerar videon i Windows movie maker, men får för tillfället inte till funktionen när man vill öka uppspelningshastigheten på ett klipp, för då blir även klippet kortare. Tiden blir ju såklart kortare, men det försvinner material också. Förstår inte riktigt varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar