onsdag 14 maj 2014

Värmlandsserien Filipstad

Igår var det andra tävlingen i Värmlandsserien, denna gång i Filipstad. Jag gillar terrängen i Filipstad, kuperat och fina stigar. Igår var banan delvis lite ny med några nya stigar vilket var på tiden mot den andra banan som man kört några gånger nu. Jag hade en speciell dag igår, då jag var ruskigt trött hela dagen, visste inte om jag var på g att bli sjuk eller vad det var. Jag orkade inte göra något på dagen och jag sov på eftermiddagen. Men kom iväg till tävlingen och kroppen uppförde sig inte direkt konstigt på uppvärmningen så då var det bara att försöka gasa ändå, trotts att jag varit trött under dagen. Var ordentligt efter i starten, fick stå längst till vänster, inne i skogen och på väldigt mjuk mark. Men Johan Fryksenius som skulle vinna idag hade nästan en lika dålig start. Han avancerade upp till täten, och jag upp strax bakom, men lyckades aldrig täta luckan som uppstått. Såg hans ryggtavla lite då och då och förstod att han var bara runt hörnet. Men det var ett avstånd som räckte igår. Kul att Johan tagit ett stort kliv i år, och det ger riktigt bra sparring på de här små lokala racen, synd bara att jag inte kunde bjuda upp på lite tightare körning igår.

Filmade lite ifrån banan under uppvärmningsvarven som kan ses här nedan:


Idag känner jag mig än så länge piggare, hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar