torsdag 29 maj 2014

Harsprånget

En annorlunda tävlingsuppladdning för min del inför Långa lugnet. Har ikväll sprungit löptävlingen Harsprånget här i Kristinehamn. En faktiskt ganska stor löptävling, där det är populärt att tävla i lag om fem personer. Jag körde för Skoglöfs Bil, där jag jobbat de senaste åren och ännu hoppar in ibland. Räknade nu ihop mina löpsteg under 2014 och kom fram till 36 sprungna kilometer, varav 12 km inom den senaste veckan för att försöka vänja kroppen lite inför detta, så jag inte förhoppningsvis vaknar upp med tokstumma ben på lördagsmorgon. Blir det så så får det gå. Tävlingen mätte 6 km med start kl 19. Jag körde på från start till mål och sprang in på tiden 23:36 enligt min klocka. Inte sett några officiella tider än. Det är en tid jag får vara riktigt nöjd med faktiskt. Löpning är ju oerhört jobbigt, man får ju aldrig vila men ganska kul var det. 


Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon måste det packas och sedan tänkas igenom om man har packat allt. Jag och Marie åker först mot Falun för Långa lugnet, sedan direkt vidare mot semester på Gotland i en vecka, därefter åker vi mot Lida loop och hem igen. Så lite grejer ska det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar