onsdag 28 maj 2014

Värmlandsserien Karlskoga


Igårkväll kördes tredje racet i värmlandsserien i Karlskoga på den fina Harenbanan. Lite sämre uppslutning än de andra tävlingarna, men istället hade Fredrik Berg kommit för att gasa lite samt så var ju Håkan Evertsson på plats och ville visa vad han kan på sin hemmabana. Så det fanns ju utrymme för lite rejs.

Jag körde tre lugna varv innan med kameran på huvudet


Det luriga med de här tävlingarna är att man vet ju aldrig när man startar, man är alltid klar från 18:30 för det kan vara när som helst då. Igår var det inte dags förrän 19:15 vilket blev ordentligt kallt innan start. Det var ju ingen värme i luften. När vi väl kom igång så hittade jag en ovanligt snabb växel i starten, och kom iväg bra! Tvåa bakom startsnabbe Janne Gunnarsson. Men efter första korta stigen när det öppnade upp sig så passerade jag, Håkan och Fredrik honom. Sedan låg vi tillsammans i 3 varv med mig i spetsen. Jag ökade farten på det lite tyngre gräspartiet, drog på mig lite väl med syra och så gick Fredrik om och kontrade och då var jag rökt typ. Lyckades ändå hålla mig på hans hjul ett tag, men gjorde ett misstag upp över ett krön och var så gott som i backen, och då var det kört. Håkan hade vi redan tappat under det sista varvet. Jag försökte gasa på ändå då jag kunde se Fredrik framme vid nästa kurva hela tiden, men sedan fastande jag bakom en varvning där vi missförstod varandra och jag bokstavligen talat fick kliva av cykeln och backa och runda henne för att komma om. Även om det inte är tävling tävling så är man ju uppe i varv och jag var kanske lite otrevlig, eller högljudd iaf när jag kom bakom henne och fastande där. Bad om ursäkt efter. Fredrik kammade alltså hem det igår, men jag tycker min form är på uppåtgående efter att ha varit lite nere ett tag. Hoppas det stämmer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar