tisdag 30 september 2014

Tester

Jag, Fredrik och Håkan åkte imorse ned till Linköping och besökte Idrottslabbet och Fredrik Wandus för att utföra tester, tröskel och Vo2Max. Jag har aldrig gjort tester på labb så det var lite nervöst ska jag faktiskt säga. Fredrik körde först och sedan Håkan för att sista bli min tur. Det gick okej tycker jag, blev trött och fick fram lite värden så då kan det väl anses som ett bra och lyckat test. Fredrik skötte det bra och kändes proffsig och har väldigt bra utrustning. De andra som gjort tester tidigare sa att det var en behaglig mask att ha på sig och att den var bra att andas igenom, och det kan jag intyga för jag märkte inget obehag av det. Kändes fint att få trampa på en monark Lc7 också, men jag får nog avvakta med att byta upp min monark till en sådan. De värdena jag fick fram kändes ungefär som  om att det jag hade på känn fick en bekräftelse förutom maxpulsen som överraskade med 3-4 slag uppåt!

När testerna var klara så blev det en macka på stan i form av Subway innan vi drog hemåt. Ett heldagsprojekt men har varit trevligt, bra sällskap och kul att snacka skit i bilen de timmarna det blev i bil!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar