onsdag 30 december 2015

Tredje #Festive500 avklarad

Idag körde jag finalrundan för årets Rapha Festive 500. Årets Rapha har nog varit den som känts lättast, trotts att jag klämde innan maxtest dagen innan och ett hårt pass på gymmet igår. De fick jag dock verkligen lida för idag, för idag var det tungt rakt igenom, samt att snön blivit mjuk på vägarna och var lite moddig. Så avslutningsrundan gjorde att årets Rapha ändå kommer att kännas ganska tuff.

Sammanlagt bra rundor, fem stycken rena distanspass och det längst skedde på julafton med dryga 120 km, det kortaste blev på MTB:en och dryga 80 km. En runda till på cross och två till på MTB:en blev det. Två dagar i snön, som gav helt klart trögare före men mer vitt och rofyllt i övrigt! Inte en enda cyklist har jag mött och alla milen har jag såklart gjort själv och utan någon musik i öronen, bara me, myself and I.

Så tredje gången i rad jag fixar utmaningen och får se hur det blir med kommande utmaningar. Utmaningen ligger egentligen mest i tidsplanering och med samvetskval. Själva träningen är ju riktigt bra att få en mängdvecka med lite krav i bakgrunden och att det då verkligen blir av. Men kan ju också göras en annan tid på året. Men jag gillar att cykla på julledigheten och har alltid tyckt om att träna under högtiderna! Vi får se helt enkelt!

Imorgon blir det kanske en kort sväng, dock drar det ju ner kilometersnittet kontra antalet rundor.

Gott nytt år vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar