fredag 24 juni 2011

Kristinehamn - Karlstad - Kristinehamn

Dagens pass
 Midsommar till ära så tänkte jag cykla till karlstad och hem igen. Det blir den såkallade Sverigeleden. Ett rent asfaltspass. Vädret var typiskt midsommaraktig vilket menas att det krävdes tights över knäna samt en underställströja under cykeltröjan. Det är sommar det....
Ungefär där jag vände.
Som man kan se på kartan där uppe så kom jag ju inte riktigt rill utkanten av karlstad som det var tänkt. Dit jag kom tog det stopp av vattnet och en lyxvilla, längre än så kom jag inte där. Jag misstänkte att jag cyklade fel när jag följde sverigeleds skylten vid skattkärr och det var där det blev fel. Jag skulle ha ignorerat den och kört rakt fram istället för en vänster sväng. Men det blev lika långt som det hade bivit även om jag kört rätt idag. Jag körde på vatten idag som energikälla, medelfart på dagenspass är 27,9km/h vilket jag är nöjd med då det blåste mer än man vill att det skall göra, och såklart så var det motvind åt båda hållen hur man nu alltid lyckas med det. När jag kom tillbaka till kristinehamn med sura ben, så hade klockan bara 96Km, det är ju alldeles för lite, så jag skarvade på med största backen för dagen! Sura ben blev surare och jag blev gladare!

Ett asfaltspass med mountainbiken blir enformigt, det är verkligen bara jag och det brummande ljudet som en bandvagn från däcken som smeker asfalten.
När jag kom hem hade älsklingen gjort jättegod midsommar mat! Min mage däremot var nog inte sugen på feta sillröror sådär direkt inpå hårdträning.
Vad fort och enkelt det hade gått om man skulle till karlstad med en landsvägshoj, skulle man ha ett jobb/dylikt i karlstad, skulle det vara fint att pendla 1vända om dagen iaf! Cykeln på tåget den andra vändan, hade varit fint, för sverigeleden var lugn och fin såhär i sommartider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar