söndag 5 juni 2011

Öfalla Endurobana

Bilen nytvättad
Påväg till Öfalla
Passfakta
Var förbi jobbet och tvättade bilen, den blev riktigt fin tack vare min vaxning tidigare i våras. Då är det riktigt skoj att tvätta bilen sen när grunden är bra! Packade in cykeln och åkte direkt till Öfalla endurobanan som ligger mellan Karlskoga - Nora. Jag kom dit och åkte efter lite oranga pilar och när kollegan Rille kom förbi när jag trodde jag åkte ett varv, så visade det sig att jag åkt den korta banan. Så jag begav mig ut på den riktiga banan. Det är riktigt bra tungtrampad träning, det ger bra balans och bra bålstyrka. Underlag var alltså sand=Tungtrampat, djupa spår och stenpartier=Balans, och bålstyrka. Jag åkte den långa banan på 41min med några avstigningar men inga längre sträckor där man fick bära cykeln iaf. Jag kan konstatera att det är skillnad på svensk och gotländsk enduro. Jag skulle inte vilja köra riktig enduro här, det känns inte roligt. Men jag har ju aldrig varit någon endurofantast heller iof, Gotland Grand National kan man ju inte anse vara enduro utan mer lerig motocross.

Scale 40 är i behov av lite service kan jag konstatera, måste beställa ny body bak, samt så har foxgaffeln börjat fukta lite. Det är väll bodyn som känns mest akut, hoppas den inte skärihop innan jag fått en ny. För jag planerar ändå att träna på den som vanligt. Trampar man och slutar trampa så känner man vibrationer som letar sig fram till fötterna, samt att den låter lite tråkig(missljud) nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar