måndag 6 juni 2011

Snabbdistans

Helt okej pass för att vara mig. 51km på 1:50:31. Det var soligt men ganska blåsigt, så det kändes mer som motvind än medvind iaf. Hade nog vinden mer rakt på mig när det var öppet och på skogsvägarna hade det npog varit medvind om det varit öppet istället. Åkte på grusvägar i stort sett hela tiden, avslöt med den långa backen ned som ses på höjdmeterna, det är en stigbacke och där på stigen slöade först en tant ned mig, sedan två prommenadare med en lös hund och precis därefter två hästar.

Hittade en ny backe att plåga mig i tror jag. Nu åkte jag den bara nedför, men den kändes lång och med lösgrus, så jag kan tänka mig att det går att få upp pulsen om man kör uppför den istället!

Nu avslöt jag denna lite mera intensiva träningsperioden med ett riktigt gott pass. Denna period har innehållit, längre distans, tävlingsträning, styrka, snabbdistans. Det har varit riktigt bra träningsdagar!

Denna eftermiddag hoppas jag att vädret håller i sig, för då hämtar jag upp Marie när hon kommer med tåget, så åker vi till Picasso för en god glass i solen!

Nu är det mindre än 1 vecka till Lidaloop, som jag längtar. Ska bli riktigt skoj att få sparka igång Långloppscupen för mig i år. Det är den jag har sett fram emot under vinterns alla träningstimmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar