tisdag 9 augusti 2011

Värmlandsserien MTB

Deltävling 3 i Karlstad.
Testade banan 2 varv och kunde konstatera, teknisk och stenhäll. Under uppvärmningen kom regnet med åskan och gjorde stenhällen och rötterna ordentligt hala. Som upplagd för att vurpa. Efter uppvärmningen så tyckte jag det var oorganiserat kaos på den trånga startplatsen, så man visste inte när vi startade eller vart riktigt. Så 4 min kvar så stack jag iväg och cyklade lite på asfalten för att få värme i min kropp som var ordentligt kall. Kom tillbaka och fick en kass startplats. Fram till första backen låg jag kanske 5a tillslut, och var nog ungefär där hela tävlingen. Tyckte loppet gick bra, även om det är tävling så gick det ju såklart lite på chans då och då, men också fullt medveten om att ta det lite safe då årets viktigaste tävling för mig infinner sig på Lördag, Cykelvasan. Så det verkade dumt att riskera cykel och mig själv på den hala stenen. Jag fick till ett bra pass, precis vad jag ville ha innan vasan! Så jag är toknöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar