fredag 5 augusti 2011

Fredag

Fredag idag, solen fortsätter att lysa över Gotland!
En god frukost vilar i magen. Snart kommer jag åka mot Sigvalde med cykeln som bagage, planen är att köra någon form av 4or på 1,8km banan där. Hoppas att rasta hund människorna inte är ute och går på spåret. Efter avverkade intervaller är tanken ett dopp i träsket. Kan bli tredje gången jag badar i år!

Igårkväll cyklade jag, Marie och Felicia till Ljugarn ToR. Det blev 64km solskenscykling. Det innehöll allt som ett semesterpass ska göra förutom glassen i ljugarn, det blev ingen glass alls. Men kom ju ifrån syrran innan cyklingen där det bjöds på hemgjorda bullar, saft, paj och vaniljsås. Fantastiskt gott då allt var hemgjort!

Idag är första dagen av Kubb-vm, skall bort runt lunch och titta på lite kompisar som spelar. Vi entrar spelen imorgon då det är finaldag och vi är direktkvalificerade, det kommer bli det mest intressanta vmet genom tiderna tror jag. Jag ser att det finns många kandidater om guldet. Några är; Gloria Victis, Menage a trois, Fortschritt 99, Team Ekeby, Elefantbajs. Mer osäkra, Berras Sorkar, Äppelträd, Signalgatan, Emmas pojkar.

Det blir kul att se vem som står överst i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar