söndag 28 augusti 2011

Finnmarksturen

Så där ja, då var årets Finnmarkstur och även Långlopps SM gjort.
För min del tyckte jag att den kändes bra redan innan start, konstigt bara det. Men starten gick och jag är fruktansvärt startdålig, startade i led 1 men halkade iaf ner en del i masterstarten, jag gillar inte riktigt trängseln. Fast egentligen vet jag att det blir inte mindre trångt om jag inte gasar från start, så det är en konstig ekvation som jag räknat fel på. Mer tramp från början alltså. Jaja, la mig i klungan med Atle hansen och hjälpte till att göra lite jobb i denna. Det flöt på riktigt fint fram tills man såg att nu är det 40km kvar, och vi kom in mot industriområdet. Jag låg helt ensam, såg ingen framför eller bakom, usch vad jag fick slita tungt i motvinden och bland den dåliga skyltningen på industriområdet. Men tror också jag ska vara glad att jag var ensam just där, kändes som dåligt skyltat och hastiga svängar, kan gå illa med en adrenalinstinn klunga. Jag låg ensam fram tills det var 30km kvar, då kom jag ifatt en klunga med några juniorer där jag vilade upp mig lite för att sedan gå på bra de sista 20km, då kände jag mig stark! Backarna som kom var helt okej att bestiga, och det passerades endel folk som även kommer ikapp när det väl börjar gå utför, så det går ju på ett ut. Korsade mållinjen på tiden 2:45:10 som gav en 18 plats i H-elit. Mitt bästa resultat för året, och det känns lämpligt då det var sm också, jag är alltså nöjd!

Nya Finnmarksturen ger jag kred för banan, den var ritkigt rolig. Men lite bättre skyltat längs med banan på ganska många ställen hade inte skadat, samt vid målområdet, man visste inte om man skulle svänga höger in mot mål eller vart... Annars är jag jättenöjd med arrangemanget, banan, maten och allt runt omkring!

Nedan följer två bilder från jronbike


Här skymtas jag bakom Atle Hansen.
Påväg uppför en av backarna på slutet.
Ny maxpuls med många slag eller glapp i bandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar