lördag 6 december 2014

Nya stigar

Inledde dagens distans med att inte ens komma 10 minuter hemifrån innan det satt en stor spik i bakdäcket. Tomt på luft och med ett däck som krånglade så tog det sin lilla tid. Det är inte roligt när däcken är för tighta mot fälgen när man lagar punktering, men lika jobbigt när däcket bara ramlar av fälgen hela tiden!! Men tillslut så hade jag ett däck med luft i och kunde fortsätta. Ljust hade det blivit då också. Sedan drog jag vidare på stigar som Anders visade förra helgen, nyttigt att försöka hitta dem själv och inte bara ligga på hjul, observant som jag är så hade jag känn på ungefär vart alla var! Fortsatte sedan stigletandet där vi avslutade förra gången och hittade nu en riktigt bra stig på ett par kilometer i skogen, blir perfekt att baka in på distanspassen! Och vill man så finns det ännu mer outforskat efter den stigen, så kan nog bli några timmar neråt Hult kommande pass!

Avslutade passet med att hämta upp slangen jag lämnade på morgonen.




Nu var också ett block på tre veckor med träning till ända, Tre veckor som gått riktigt bra och jag har känt att det har gått framåt för mig! En skön lugnare vecka väntar innan jag ska försöka gasa på igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar