fredag 26 december 2014

Festive 500 dag 2


Igår blev det inget bloggat då det rullade på ändå med ett ganska tight schema. Jag gjorde en tidig start och temperaturen låg på -10, det var samma temperatur på mätaren hemma när jag kom hem 5 timmar senare. Så jag gissar att det under rundan varierat på olika köldhål och var säkert ner mot -15 på något ställe. Igår valde jag mera stig vilket gjorde att farten sjönk en hel del, men min temperatur steg istället. När jag sen var trött på stigen så valde jag en ganska kuperad sväng med diverse dödsis mest hela tiden. Så farten igår blev inte så hög och fick bara ihop ca 90 km på 4:10 i aktiv tid.

Idag visar temperaturen -15 på samma mätare och jag har redan försenat turen ca en timme för att hoppas att man ska se en tendens till vändning på mätaren. Annars funkar väl -15 bra också och jag har planerat en runda som bör gå lite snabbare än igår iaf, och den går endel intill Vänern, så lite varmare kanske det kan bli också? Målet idag är att passera 300 km, men känns det inget vidare ute så får jag cykla hem igen.



Jag som aldrig riktigt kostat på mig ordentliga vinterkläder kör med lager på lager principen. Dubbla strumpor, dubbla benvärmare, dubbla handskar m.m. De dubbla benvärmarna känns som om de adderar några watt till för att få runt pedalerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar