lördag 13 december 2014

Var det lodjur jag såg?

Idag fanns alla ingredienser för en misärdistans, men misären uteblev. Det kalla regnet och snöslasket tyckte jag kändes skönt i ansiktet och de kalla, blöta handskarna och benvärmarna gjorde mig ingenting. Det riktiga sura underlaget med bitvis djupa vattenfåror i ca 100 meter gjorde ingenting. Det var en bra dag i sadeln, jag och Anders hittade lite nytt som var tanken med tanken och det kommer gå att knyta ihop några nya roliga distanspass i framtiden. Försöka komma ifrån den  slentrianen som annars brukar infinna sig när jag kör distans. Tror detta blir bra! Tidigt imorse innan klockan blivit nio så fick jag se något ute i skogen när vi kom längsmed en stig. Jag såg något mer vitaktigt som sprang omkring fram och tillbaka där vi kom. Det var ett par tre stycken ungefär som rörde sig och hade formen av varg- eller kattdjur, men jag fick inte se så tydligt vad exakt det var. Så nu var frågan om det var lodjur jag sett. När jag tänkt på det efteråt så kommer jag inte på vad det annars skulle ha varit? Så om jag berättar detta några gånger så kommer min historia nog slutligen ändras till, den dagen jag såg lodjur! Det är få förunnat!

Dagens runda:

2 kommentarer:

  1. Sammanträffande: jag såg lodjur och spår efter en idag på teknikdistanspass här på Södertörn, södra Sthlm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser dem vita ut i verkligheten? Jag är ännu osäker på vad det kan ha varit!

      Radera