onsdag 24 december 2014

380 km to go!

Julafton och första dagen av Rapha går mot sitt slut. Fick till ett riktigt fint pass som kändes behagligt hela tiden vad gäller temperatur och psyke. Var ute kvart i åtta imorse och körde fram till tio innan jag mötte upp James. Vi körde sedan i en och en halv timme innan jag fortsatte sista biten själv. Riktigt skoj att träffa James igen och prata ifatt sig lite. Så gott jag kan med knagglig engelska och med flås och snor i omlopp. Men det funkar rätt bra. James körde en Ritcheycross tror jag det var som gick att skruva isär på olika ställen, smidigt i flyget. Dock inga dubbdäck, av alla km vi körde så var det i stort is hela vägen, men ett parti lurade oss och där la han sig. Ingen större skada skedd iaf! Nu har jag avverkat 120 km av dessa 500 km. Vädret framöver ser riktigt fint ut dock lite kallt för en som fryser lätt.




Kom hem och har firat jul, traditionell julmat och sedan har tvn gått med de vanliga programmen även om man  bara ser lite sporadiskt. En mysig eftermiddag helt enkelt. Nu vankas det snart risgrynsgröt på det bästa sättet. Ugnsbakad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar