måndag 29 december 2014

Festive 500 fjärde rundan

Igår körde jag fjärde turen i min Festive 500, kändes fint i benen efter en vilodag men att den där hastigheten ska vara så sjukt långsam när det pendlar mellan -15 och -20. Allt blir så strävt och går tungt. Man är lika snabb uppför som utför och som på platten. Det blir väldigt monotont och ganska ospännande då. Jag körde på i 4,5 timme igår och det var riktigt kallt på sina ställen, jag frös kanske inte så mycket, men lite ansiktsgrimasering fick man genomlida för att känna att man ännu hade kontroll över sin kropp. Även så stannar jag endel när det är så här kallt och gör upphopp, dricker vatten som jag har i min ryggsäck som också känns lite värmande då. Ungefär 2 minuter stopp åt gången. 

Idag vankas den femte rundan och om allt går som planerat ska det vara den sista innan dessa 500 km är uppnådda. Idag är jag tröttare än igår men temperaturen visar härliga -12 och så börjar jag i mörkret. Ni hör, det kommer bli episkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar