onsdag 20 november 2013

Göteborg och konsert

Hemma igen efter ett par dagar i Göteborg. Efter helgen i stockholm åkte jag hem och mellanlandade för att på måndagen åka till andra kusten med Marie. Målet med göteborg var att se Glen Hansard på trädgårdsföreningen. Konserten i måndagskväll var sjukt bra, det bästa vi har sett någonsin! Vi åkte ner på måndagen och strosade en kortis på stan innan vi åt mat på Sjöbaren, en fisk & skaldjursrestaurang jag kan rekommendera. Därefter gick vi bort och såg på konserten, Glen är en irländsk artist och lockar inte så stor publik här i Sverige. Ska jag uppskatta så var inte publiksiffran stor, ett par, tre hundra skulle jag säga. Spelningen höll på i över 2 timmar utöver förbandet som också var riktigt bra, en solo irländare som stod och spelade gitarr. Uppfattade dock aldrig namnet. Här följer ett klipp där vi hoppar rakt in i låten When your minds made up.



Om inte klippet fungerar så finns det här

På tisdagen tog vi bara en lugn dag, en lång god frukost på hotellet, och sedan ut på stan och shoppade lite. Innan hemfärd så hamnade vi på ett franskt litet hak där vi åt lunch, ett mysigt stället som jag också skulle rekommendera men inte kommer ihåg namnet på. Låg vid domkyrkan gjorde det.

Kom hem igårkväll och tittade på matchen, som inte gick något vidare. Tråkigt för oss. Nu ska jag ut och cykla lite, och så har vintern kommit, det är kallt och frostigt ute nu, och verkar bli minus framöver vilket kan bli härligt!

2 kommentarer:

  1. Jäklar nu blev jag avundsjuk. Måste ha varit helt magiskt. Jag har själv lyssnat mycket på the swell season som han är med i. Men denna gång var det inte dem som spela?

    /August

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Nepp nu var det Glen Hansard med band. The swell season har jag sett två gånger tidigare :). Men då kan jag rekommendera lite av hans andra band för dig, The Frames.

      Radera