lördag 23 november 2013

Distans

Nu har vintersäsongen börjat, för när det blir helg ställs klockan tidigare än på vardagarna för att det vankas distans. Jag har ju inget emot att gå upp innan solen, och tycker om att få göra träningen tidigt på dagen. Så det är bara fint! Rullade hemifrån vid 8a idag och hemma vid halv 1 ungefär. Det var helt vindstilla idag, och minus 6 på morgonen. Det var ett skönt pass och jag lyckades vägga mig lite på slutet också. Valde rutten så jag skulle möta Marie någonstans på hennes distansrunda och det gjorde jag också, då kändes allt bra och jag visade mig stark :), men strax efter det så körde jag på uppför en backe och sen var det godnatt. Var hårt att ta sig hem när man ser dubbelt, kraften är borta och cykeln känns som en båt som hellre skumpar upp och ner än framåt.. Väl hemma smakade väggodiset extra bra idag!
2 minuter innan solen bryter igenom och kör himmelen orange
Väggodis
Det var första riktiga distansen även om nu distans ska vara minst 5 timmar, så räknar jag det som en distans idag på dryga 4a timmar och dryga 100km. Distans som är 5 timmar i medelhavsvärme blev säkert uppfunnet när man ville ha en extra timme i solen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar