lördag 30 november 2013

Mer vilt än bilar!

Perfekt dag för distans, runt -2 och snålt med blås. Jag var ute redan strax innan 08, och solen skulle snart vakna också. Ut på första grusvägen så var det nästan ljust, sen hade man en halvtimme när solen gjorde sitt skådespel med färgerna. Det är lätt att cykla då! Idag siktade jag in mig på 5 h. Körde nästan enbart grus och inslag av stigpartier. Kan meddela att grinden när man korsar E18 borta vid bodalsbacken är låst med kedja och hänglås. Men fick in en riktigt bra rutt idag tycker jag, och då utnyttjade jag ändå bara södra sidan om E18 i stora drag. Finns några timmar att avverka på norra sidan också, så man ska bara komma ihåg alla alternativ som finns så kan man variera sig ganska bra faktiskt. Idag var det tonvis med jägare ute. Alla jägare var jättetrevliga idag, och hälsade och såg glada ut. Inte alls sura att jag kom och "jagade" bort deras byten. Skulle säga att 20 av 20 jägare hälsade idag. På en sådan här runda är det också ganska snålt med bilar, under de fyra första timmarna då jag undvikit stora vägar så hade jag nog bara räknat in 3 bilar. Jätteskönt! Mer vilt än bilar skulle man kunna säga. Övriga cyklister var det också snålt av, träffade ingen idag, inte ens Marie som också var ute på distans idag. Det här var en typisk bra dag i sadeln, jag var nöjd och inte väggad efter mina 5:01.

Här kan ni se rundan på strava:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar