lördag 16 november 2013

SM Cyclocross

Åkte hemifrån imorse strax efter sju och drygt tre timmar senare så anlände jag till tävlingsområdet för dagens cyclocross sm. Allt var bra arrangerat, synd bara på att det inte finns dusch på området, vill man gärna ha. Men annars var stämningen på topp runtomkring! Hade en riktigt kass start och halvt första varv där jag inte tog för mig ordentligt och var bland de sista av oss 43 cyklister. Men efter det och den resterande timmen kände jag mig stark och stabil på hjulen, så det rullade bra och jag slutade på plats 20, sämre resultat ön förra året men en bättre prestation, så jag är nöjd! Calle Friberg briljerade och tog en klar seger. Efteråt var det mest fokus på cykeltvätt och hitta till duschen som låg ca 15min bort. När allt der var klart sååkte jag till mässan och kollade runt och hejade på hos Merida och kollade in 2014 års fina cyklar! Nu har jag checkat in hos Jeppman.com och såklart när man är här så bjuds det på kvalitetskäk som hemgjord pasta o.s.v! Imorgon är det dags för smack-crossen, ska bli skitskoj, ådrog mig lite onda blåsor i handflatan som jag hoppas inte ska svida för mycket imorgon. Sista racet för året blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar