lördag 9 november 2013

Karlstadcrossen dag 1

Gjorde ju premiär i Cx-cupen idag i Karlstad. Det var kallt redan innan start tyckte jag, lite ruggigt men värre blev det när regnet kom, då blev det riktigt kallt. Efter försök att värma upp så gick starten vid 14:30 och en timme skulle köras. Jag hann med 15 min innan luften var borta i framhjulet och jag kastade in handduken. Tråkigt var det såklart, men laddar om tills imorgon då vi kör banan åt andra hållet, samt så lär den bli lerig efter dagens regn. Banans underlag ändrade sig endel från testkörning tills dess att vi körde tävlingen. Det hade börjat regna en stund innan start och höll i hela tiden, och gör det ännu. Så imorgon lär den vara blöt! Jag hade riktigt roligt fram till punkteringen och det är alltid roligt att ta fram tävlingsinstinkten.

Ny dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar